Địa điểm

Hồ Chí Minh

Tầng 15, Tháp 2, Tòa nhà The Nexus, 3A-3B Tôn Đức Thắng, Phường Sài Gòn, Thành phố Hồ Chí Minh, Việt Nam

Location
  • Lương

    28 - 31 triệu VNĐ

  • Kinh nghiệm

    Không yêu cầu kinh nghiệm

  • Số lượng

    1

  • Hết hạn nộp

    10/01/2026

Phúc lợi

  • Chế độ bảo hiểm
  • Du Lịch
  • Chế độ thưởng
  • Chăm sóc sức khỏe
  • Đào tạo
  • Tăng lương
  • Laptop
  • Nghỉ phép năm

Mô tả Công việc

Administration tasks:

o Issue drug representative cards, collect and revoke the DI card when employees terminate.

o Coordinate with vendor for: Work Permit, Temporary Residence Card, Visa

o Document Collection & Digital Storage

o Support for onsite benefit activities: Mid Autum, Health Checkup

Employee Life Cycle:

o Manage Entry, contract event, Leave of Absence, leave encashment, carry forward leave, career moves, Exit, International hiring and moves, reporting

o Work with external vendors on Workday leave & CRM leave validations

o Liaise with HR, Managers, Digital, Facilities, Security whenever needed

o Support in submission of regular statistical reports on HR information by collecting, analyzing, and summarizing data

o Conduct Workday training sessions for employees and people manager

o Support monthly reconciliation between Payroll and Workday systems to ensure Workday data is correct

o Support where required on submission of employee data

Employee Queries:

o Manage and promote articles available as Self Service – Level 0

o Ensure a customer experience when responding to employee queries

o Apply the Service Level Agreement and monitor KPIs

o Ensure that all tickets for the team are being closed as per the SLA’s defined

External Workforce (EWF):

o After recruitment is finalized, update the system with EWF data

o Manage on and offboarding

o Manage queries related to External Workforce

o Manage EWF reporting

o Liaise with HR and Procurement whenever needed

Contract Management:

o Draft, prepare, and issue employment contracts to selected candidates based on approved templates and job offers

o Ensure accuracy of compensation, benefits, and employment terms in each contract

o Coordinate with HR and Rewards team to customize offer letters when required

Pre-Onboarding Preparation and Checks:

o New joiner document collection

o Communicate with new hires to collect all necessary documentation (e.g., identification card, academic certificates, bank account, etc.).

o Store/ save necessary documentation online and file physical employee files

Background checks

o Initiate and manage background checks for all new employees in accordance with company procedures and policies

o Liaise with third-party background check service providers to ensure timely and accurate reporting

o Review background check reports and flag any discrepancies or concerns to P&C for further investigation

o Support to perform other relevant pre-onboarding checks and activities where required, e.g. pre-employment medical check, visa check, raising PO and manage background check service invoices

Transversal:

o You will closely work with PPLS Payroll Specialists applying our global Core Model

o Actively contributes to a great Employee Experience: assist candidates and employees with all the available self-services, assist managers and HR partners in their day-to-day administrative tasks

o Contribute and drive Continuous Improvement process by providing feedback on known issues, propose ideas, take initiatives, share best practices

Yêu Cầu Công Việc

  • Experience in Human Resources or customer service or care experience within a shared service environment
  • Experience with multicultural organization
  • Experience with transformation projects (technical and/or functional)
  • Experience with case management application(s)

Technical skills:

·       General knowledge of Human Resources policies and procedures

·       Previous experience with Workday or similar Global HR systems

Education:

·       BA/ BSc or Equivalent in HR or related discipline

Languages:

·       Excellent written and verbal communication skills in Vietnamese and English

Thông tin khác

  • Bằng cấp: Đại học
  • Độ tuổi: 25 - 35 tuổi
Địa điểm 17 đường Đào Duy Từ, Khu phố Đông A, Phường Đông Hòa, Thành phố Dĩ An, Tỉnh Bình Dương, Việt Nam
Thông tin công ty
  • Qui mô công ty:
  • Loại hình hoạt động:
  • Website:
0 followers

Giới thiệu về công ty

Được hình thành từ năm 2008, với mong muốn cung cấp các giải pháp dịch vụ một cách sáng tạo với chất lượng tốt ở mức giá cạnh tranh nhằm mang lại sự tăng trưởng trong kinh doanh của khách hàng. Công ty TNHH gia công và cung ứng nhân sự Green Speed đang từng bước trở thành một trong những công ty cung ứng dịch vụ uy tín Việt Nam, cung cấp dịch vụ của mình tới hàng lớn như: Sony, Bayer,… Hướng tới mục tiêu trở thành một nhà cung cấp các giải pháp thuê ngoài mang tầm thế giới trong tương lai. Trải qua hơn 10 năm thành lập, công ty từ số lượng nhân sự là 10 thành viên đến nay đã vượt con số 11.000 nhân viên trên tất cả các lĩnh vực. Hoạt động chủ chốt ở tất cả các ngành nghề từ gia công, đóng gói, sản xuất, giải pháp nhân sự và quản lý nguồn lao động cho các tập đoàn Đa quốc gia. Đến nay công ty đã có 31 chi nhánh và văn phòng đại diện rộng khắp cả nước như: Hà Nội, Hải Dương, Bắc Ninh, Hưng Yên, Quảng Nam, Hải Phòng, Lâm Đồng, Đồng Nai, Bình Dương, Hồ Chí Minh, Long An.

Việc làm đang tuyển

Technology Transfer Specialist - Pharma

CÔNG TY CỔ PHẦN GREEN SPEED

$ 14 - 15 triệu VNĐ

Hồ Chí Minh
Cập nhật: 

HR Operations Specialist (PPLS EELC)

CÔNG TY CỔ PHẦN GREEN SPEED

$ 28 - 31 triệu VNĐ

Hồ Chí Minh
Cập nhật: 

HR Operations Specialist (PPLS EELC)

CÔNG TY CỔ PHẦN GREEN SPEED

$ 28 - 31 triệu VNĐ

Hồ Chí Minh
Cập nhật: 

QA Supervisor - Pharma (Contract 9 months)

CÔNG TY CỔ PHẦN GREEN SPEED

$ 28 - 30 triệu VNĐ

Hồ Chí Minh
Cập nhật: